התאמת הקצב ללקוח

המטרה שלי בכל תהליך מכירה- היא שהמתעניין שמולי תמיד ירגיש איתי בנוח
וכדי שירגישו איתי בנוח אני צריכה לזהות את הקצב שבו המתעניין נמצא ולהתאים את עצמי אליו
מה ז"א להתאים את הקצב? אז ככה… זה מתחלק ל-2:
ברמה של סגנון התקשורת
לדוג'- יש אנשים שסגנון התקשורת שלהם הוא שקט צנוע ומופנם וכדי שאותו אדם ירגיש איתי בנוח עליי להיות כמה שיותר סבלנית רגועה ומאופקת, עם אותו מתעניין עדיף שלא לדבר בקול רם- עם הידיים- כי הוא פשוט עלול להירתע ממני ובטח שלא ירגיש איתי בנוח
גם ברמת התוכן- אני תמיד אתחיל מההצגה העצמית כדי שמי שנמצא מולי יבין מי אני- זו נק' התחלה מצוינת כדי שהוא יתחיל לספר לי מי הוא ומשם אוכל להתקדם על זיהוי הפרמטרים המשפיעים על קבלת ההחלטה שלו…
ברגע שהקצב שלי מותאם ללקוח באייך שאני מדברת- ואני מבינה שהוא אכן איתי ומעניין אותו להמשיך לשמוע- כי דיברתי בתוכן שמדבר אליו אני יכולה להמשיך לצלול ולנסות להבין מה נמצא שם בין השורות… שלא לדבר העובדה שהרבה יותר כייף ונעים כשמרגישים בנוח- לשני הצדדים.
עכשיו אני רוצה לקחת את 2 הכלים הללו ולהציג כיצד הם מיושמים דווקא בחיים וללא קשר למכירות
כשאני שואלת את ילדיי איך היה היום בגן/ ביה"ס? התשובה ברוב המקרים תהיה "כייף"
אבל- כדי להבין מה קורה שם בין השורות ולפני שאני בכלל מתחילה לחשוב על צלילה לעומק באינפורמאציה שאני רוצה לדלות- אני צריכה לזרוק איזה מצוף…
ברמה של סגנון התקשורת
לדוג'- ההבנה של מה הstate of mind שבו הילד/ה שלי נמצא/ת נכון לאותו הרגע?
אולי הם רוצים שנייה להתכנס בתוך עצמם אחרי יום שלם שהיו עם חברים/ מורים/ גננות לפני שאמא נופלת עליהם עם שאלות… 😏
וברמת התוכן- אולי לפני הפתיח של השאלות- אספר להם איך עבר היום שלי…?
מניסיון- זו נק' התחלה מצוינת כדי שהם יתחילו לפתוח ולספר איך באמת עבר היום שלהם
ברגע שהקצב שלי מותאם אליהם באייך שאני מדברת- ואני מבינה שהם אכן איתי ומעניין אותם להמשיך לשמוע- כי דיברתי בתוכן שמדבר אליהם אני יכולה להמשיך לצלול ולנסות להבין מה נמצא שם בין השורות… שלא לדבר העובדה שהרבה יותר כייף ונעים כשמרגישים בנוח- לכל הצדדים ובכל סיטואציה

Comments are closed.